Red Velvet "Cecí" Magazin Mayıs Sayısı Röportajı



1. Soru:
Geçenlerde "Ice Cream Cake" ile ilk birinciliğinizi kazandınız. Tebrikler!!

Seulgi: Bu albümün hazırlık aşaması öncekilere nazaran daha sancılıydı. Bu yüzden hepimiz çok şaşırdık. Babam birincilik haberimizi duyunca ağladı. Onun hayali de şarkıcı olmaktı. Bu yüzden bizim adımıza çok mutlu oldu.
Wendy: Red Velvet ismini daha fazla kişiye duyurabildiğimiz için oldukça mutluyuz. Yavaş yavaş da olsa artık bütün üyeleri ayırt edebiliyorlar. Hem de saçlarımız artık iki renk olmamasına rağmen (Gülüyorlar)



2. Soru: Kpop sektöründe çok fazla kız grubu var. Red Velvet'i onlardan ayıran şeyin ne olduğunu düşünyorsunuz?
Joy: İlk başta, cıvıl cıvıl ve sevimli bir konsept ile çıkış yaptık. Ardından yavaş yavaş olgun tarafımız olduğunu da gösterdik. Bence Red Velvet'in cazibesi "Happiness" ve "Be Natural" gibi farklı konspetleri aynı anda barındırabilmesi.



3. Soru: Çok fazla bayan fanınız olduğunu duydum. Bunun sırrı nedir?
Joy: İmza günümüzde bile çok fazla bayan fanımız vardı. Genel olarak karşı cinsten bir grubu desteklemek daha kolaydır, değil mi? (Bayanlar için erkek gruplarının fanı olmak, kız gruplarının fanı olmaktan daha kolaydır demek istiyor.) Bu yüzden bayan fanlarımızın olması bize güvence veriyor. Bence bizi küçük olduğumuz ve sanki gerçek kızkardeşleriymiş gibi sevimli ve arkadaşça bir his verdiğimiz için seviyorlar.



4. Soru: Arkadaş canlısı görünmenizin yanında hepiniz oldukça tatlı görüyorsunuz.
Wendy: Aslında içimizden biri ne zaman aynaya baksa "Nasıl bu kadar çirkin olabilirim." gibi cümle kullanıyor. Çünkü bulunduğumuz yerlerde o kadar fazla güzel insanla karşılaşıyoruz ki.



5. Soru: Bütün üyeler büyük ihtimalle bir gün sahneye çıkmanın ve fanların sevgisini hissetmenin hayalini kurmuştur. Bu hayali kurmanıza sebep olan şey neydi?
Seulgi: Şarkı söylemeyi ve dans etmeyi çok seviyordum. 6. sınıftayken seçmelere katıldım ve orta okula başladığım yıl trainee oldum. Traineelik hayatım 7 yıl sürdü. 7 yıl sonunda artık çıkışa tamamen hazır olmama rağmen, hayallerim tamamen ailemin desteği sayesinde gerçekleşti.
Joy: Ortaokuldayken sahneye çıkma fırsatım oldu. İnsanların benim için tezahürat etmesi gerçekten çok hoşuma gitti. Hatta tüylerim diken diken oldu. Traineelik dönemimde elbette zor zamanlar geçirdim ama bu süreçte daha fazla sahnede bulunma fırsatım oldu. Ve aylık değerlendirmeler sayesinde deneyim kazandım.  Sahneye her çıktığımda kendi kendime "Aah! İşte burada böyle bir mutluluk hissedeceğim." diye düşündüm. Ve kendimi tekrar motive ettim.
Wendy: Şarkı söylemeyi gerçekten çok seviyordum. Zor zamanlar geçirirken bile müzik dinlemeye devam ediyordum. Evet kendimi üzgün hissediyordum belki ama sanki bana bir çeşit güç veriyordu. Müzikte hissettiğim bu olumlu hisleri, diğer insanlarla da paylaşmak istedim.
Irene: Dans etmeyi ve şarkı söylemeyi sevdiğim için lise 3'e giderken bir arkadaşımla beraber seçmelere katıldım. Eğitim sürecinde yeteneklerim geliştikçe, içimdeki tutku da büyümeye başladı. 
Yeri: Diğer üyelerimiz gibi ben de şarkı söylemeyi ve dans etmeyi çok seviyorum. 5. sınıfta trainee olarak şirkete girdim ve 5 yıl boyunca eğitim gördüm. Başlarda çok fazla eksiğim vardı. Ama daha sonra yeteneklerimin giderek geliştiğini fark ettim. Ve traineelik daha eğlenceli bir hal almaya başladı.



6. Soru: Ice Cream Cake ile beraber gruba 99 doğumlu yeni maknae Yeri katıldı. Gruba adapte olabildin mi?
Yeri: Küçüklüğümden beri ailemden uzakta yaşadığım için zor olmadı. Unnilerimin hepsi nazik ve şefkatli olduklarından dolayı promosyonlar benim için oldukça eğlenceli geçti.



7. Soru: Grupça beraber yaşamak eğlenceli gibi görünüyor. Arkadaşlarıyla aynı çatı altında yaşamayı hayal eden kimler vardı?
Irene: Arkadaşlardan ziyade, ailemle yaşıyormuşum gibi hissettiriyor. Mesela, özellikle konuşmasak bile birbirimizin ne demek istediğini anlıyoruz. Ya da bazen bütün günü oturup sohbet ederek geçiriyoruz.
Seulgi: Birlikte yemek pişirmek ve yemek yemek de eğlenceli. Çok fazla olmadı, bir kaç gün önce sujaebi yapmayı denedim ama doğru su miktarını ayarlayamadım. Bu yüzden unlu pirinç keki gibi oldu. Doğru söylemek gerekirse, sık sık yemek yapmaya çalışırım ama genellikle beceremem. (Güler) Wendy yemek pişirmede en iyisi! O çok anaç. Hatta bir keresinde bana beslenme çantası bile hazırlamıştı.
Yeri: Wendy unni tatlı şeyleri pişirmede de çok iyi. Bu yüzden doğum günlerimizde pastalarımızı o yapar!






8. Soru: Yurttaki odalarınıza nasıl karar verdiniz? Oda arkadaşlarınızla sırlarınızı paylaşır mısınız?

Irene: Önceden odada tek başıma kalıyordum fakat Yeri katıldığından beri onunla beraber kalıyorum. Joy, Seulgi ve Wendy de diğer odada kalıyorlar.
Joy: Dürüst olmak gerekirse Seulgi ve Wendy unni gerçekten çok nazik ve iyi kalpliler bu yüzden bana çok sevimli geliyorlar. Odadaki ranzanın altında Seulgi unni, üstünde ise ben yatıyorum. Diğerleri uyurken yaptıkları şeyleri yukarıdan seyretmek gerçekten eğlenceli.
Seulgi & Wendy: Oh, öyle mi? (Gülerler)
Joy: Zor zamanlar geçirdiğimde ve ya endişeli olduğumda, bunu unnilerimle paylaşırım. Onlar beni sabah 6'ya kadar sürse bile dinler.



9. Soru: Yurtta en çalışkan kim?
Herkes: Wendy!
Wendy: Joy da çalışkandır. Joy ve ben genelde ilk uyananlar oluyoruz. Bu yüzden diğer üyeleri de biz uyandırıyoruz.



10. Soru: Peki temizlikten sorumlu kişi kim?
Herkes: Wendy!



11. Soru: Ah, Wendy demek grubun annesi sensin. Grup üyeleri aile bireyleri olsaydı, kim kim olurdu?
Wendy: Irene unnie grubun en büyüğü ve güvenilir üyesi olduğu için baba.
Seulgi: Hayır baba değil, o grubun büyük-büyükannesi (Gülüyorlar) Irene unnie çok fazla internet kullanmaz. Bu yüzden bize sık sık "Bu ne demek?" diye bilmediği internet terimlerimi sorar.
Irene: En iyisi baba olarak kalayım ben. (Gülüyorlar)
Wendy: Joy evin ablası gibi.
Seulgi: Ya da abisi? Joy daha çok aile ile beraber yaşayan kurnaz amca gibi (Gülüyorlar)
Wendy: Abla mı olur yoksa abi mi bilmiyorum ama Joy kesinlikle evin en büyük çocuğu olmalı. Yeri de ikinci çocuk. Ve Seulgi... Seulgi de ailenin en küçüğü. Hayır ya da evcil hayvanı mı demeliyim. Yavru köpek belki (Herkes gülmeye başlıyor.) Seulgi'nin rolü böyle bir şey olmalı çünkü çok nazik bir kişiliği var.



12. Soru: Hadi yanınızda oturan üyeye iltifat edin de ortamı biraz ısıtalım.
Wendy: Joy benden küçük olmasına rağmen, büyükmüş gibi hissettiğim çok fazla zaman oluyor. Her şeyi derinlemesine düşünüyor. Grupta gerçekten hatrı sayılır bir etkisi var. 
Joy: Yeri tam anlamıyla bulunduğumuz ortamın ruh halini değiştiriyor. Her zaman neşeli. Ne zaman yorgun olsak gelip bize aegyolar yapıyor. Elimizde olmadan anaç bir hisle gülümsüyoruz.
Yeri: 5. sınıftan beri, Irene unni beni okula gönderiyor ve her şeyimle ilgileniyor. Şimdi bile okula gitmek zorunda olduğum için sabah 6'da kalkıp bana yemem için et pişiriyor.(Gülüyorlar)
Irene: Seulgi bir işi yapmak için varını yoğunu ortaya koyan bir tip. Her zaman gülümsemesine rağmen oldukça zor zamanlar geçirdi. En basitinden 7 yıl süren traineelik dönemi gibi. Ama bunların üstesinden geldi. Şu anda sahnede yaptığı her hareket oldukça havalı görünüyor.
Seulgi: Wendy ile aynı yaşta olduğumuz için birbirimizle her türlü sıkıntımızı paylaşabiliyoruz. Mesela ona acıktığımı söylediğimde, "Ne yiyelim?" diye soruyor ve hemen bir şeyler hazırlamaya başlıyor. Hatta kapıyı açıp, ben geçene kadar açık tutuyor. Böyle küçük şeylerle bile ilgilenmeyi ihmal etmiyor.



13. Soru: Gelecekte insanların hakkınızda nasıl bahsetmesini istiyorsunuz?
Joy: Ben sevimli ve olgun bir cazibeye sahip olan ve farklı tarzları deneyebilen bir grup olarak anılmamızı istiyorum. Umarım insanlara hep evin küçük kardeşi, aile üyesi ve arkadaşmış hissi veren bir grup olarak kalmaya devam ederiz.



14. Soru: Birincilik hayalleriniz çoktan gerçekleşti. Sıradaki hedefiniz nedir?
Seulgi: Ben "Ulusun Grubu" ya da "Ulusun Şarkıcıları" olup, sadece kendi jenerasyonumuz tarafından değil aynı zamanda büyükanneler ve büyükbabalar tarafından da sevilen bir grup olmamızı istiyorum.
Joy: Bence biz daha yeni başladık. Lütfen Red Velvet'in gelecekteki işleri için beklemeye devam edin!




Kaynak: @IRENEJOYYERI_RV
İngilizce Çeviri: @redjuhye0n
Türkçe çeviri: Zehra & Rei-chan & Sude
Düzenleme: Sude

*Red Velvet Turkey tarafından çevrilmiştir. İzinsiz alıntı yapmayınız!*

Share:

0 yorum